jordi domènech ePortfolio

Educació i Ensenyament de les Ciències

Resoldre problemes: com s’ensenya i com s’aprèn?

bofillDebat Webinar de la Fundació Bofill i la Universitat Oberta de Catalunya celebrat el dimarts 11 d’octubre 2016 dirigit al treball en la resolució de problemes: Donem instruccions, o posem reptes? En aquest Webinar compartim dubtes, idees i suggeriments amb docents i educadors que treballen el tema en primera línia, com per exemple:

  • Què entenem a l’educació per “resoldre problemes”?
  • Què podem fer a l’escola per passar de les ·instruccions del professor” al “pensament inquisitiu de l’alumnat”?
  • Com ha evolucionat l’enfocament educatiu en el tractament dels repte i l’error?
  • Quin conflicte hi ha en fer ús de la lògica i la creativitat en la resolució de problemes?
  • Com s’integra la resolució de problemes al currículum escolar?
  • Quin desplegament emocional acompanya a les actituds del alumne en repte?

 

Webinar conduït i moderat per Neus Lorenzo, que comptarà amb la participació dels següents experts:

  • Xavier Badenes: economista, professor de secundària a les Dominiques de Barcelona i expert en la recerca educativa Sangakoo.
  • Jordi Domènech:  biòleg i professor de ciències a l’Institut de Granollers. Formador de professorat al Departament d’Ensenyament.
  • Mónika Horch:misionera HSF Nazaret, experta en en aprenentatge basat en problemes i representant del Col·legi Montserrat de Barcelona.
  • Noa Padin: cap d’estudis de l’Escola dels Encants de Barcelona; centre educatiu basat en l’aprenentatge per reptes.
Advertisements

Information

This entry was posted on Octubre 10, 2016 by and tagged , , .

@jdomenechca

%d bloggers like this: