jordi domènech ePortfolio

Educació i Ensenyament de les Ciències

EXOS, un #ABP #EstudideCas d’Astronomia i Comunicació Científica

El projecte Exos proposa als alumnes actuar com a Astrònoms i investigar diversos trànsits planetaris per a caracteritzar els Exoplanetes que els provocarien. Els alumnes parteixen de diversos casos, en què analitzen trànsits i espectres i amb l’ajut de Laboratoris Virtuals determinen el període orbital, la massa, la temperatura i composició dels planetes, elaborant una representació gràfica del seu hipotètic aspecte en funció de tots aquests elements.

En base a diferents articles de diari reals en què es comuniquen descobriments d’Exoplanetes, els alumnes elaboren un article de diari amb els seus descobriments en què inclouen la imatge creada,  fent atenció al format de l’article periodístic i aspectes clau en la comunicació científica com el grau de certesa de les conclusions i les aproximacions de divulgació científica.

El projecte Exos és el desenvolupament d’una idea original co-creada al node #tauronsindagadors del #betacamp16.

El projecte s’ha desenvolupat i aplicat amb alumnat de l’Institut Marta Estrada, de Granollers i diversos instituts l’han aplicat en diferents versions.

Els materials per a la seva aplicació són disponibles:

Com a materials descarregables (Dossier i Guia didàctica): https://app.box.com/s/y3zxedynypmjmsyv60sa4w9q7eov7x8h 

En format web (desactualitzat): https://sites.google.com/site/huntingexos/guia-didactica

L’activitat forma part de l’Itinerari de desplegament del currículum de Biologia i Geologia de 1 ESO amb metodologies actives ProjectantBioGeo1 i el catàleg d’activitats Astrono-Me i hi ha disponible un article descrivint-ne el disseny i resultats de l’aplicació.

.

.

Informació

This entry was posted on Abril 17, 2017 by and tagged , , , , , , , .

@jdomenechca

%d bloggers like this: