jordi domènech ePortfolio

Educació i Ensenyament de les Ciències

EXOS, un #ABP #EstudideCas d’Astronomia i Comunicació Científica

El projecte Exos proposa als alumnes actuar com a Astrònoms i investigar diversos trànsits planetaris per a caracteritzar els Exoplanetes que els provocarien. Els alumnes parteixen de diversos casos, en què analitzen trànsits i espectres i amb l’ajut de Laboratoris Virtuals determinen el període orbital, la massa, la temperatura i composició dels planetes, elaborant una representació gràfica del seu hipotètic aspecte en funció de tots aquests elements.

En base a diferents articles de diari reals en què es comuniquen descobriments d’Exoplanetes, els alumnes elaboren un article de diari amb els seus descobriments en què inclouen la imatge creada,  fent atenció al format de l’article periodístic i aspectes clau en la comunicació científica com el grau de certesa de les conclusions i les aproximacions de divulgació científica.

El projecte Exos és el desenvolupament d’una idea original co-creada al node #tauronsindagadors del #betacamp16.

El projecte s’ha desenvolupat i aplicat amb alumnat de l’Institut Marta Estrada, de Granollers i els materials per a la seva aplicació són disponibles a: https://sites.google.com/site/huntingexos/guia-didactica

Anuncis

Informació

This entry was posted on Abril 17, 2017 by and tagged , , , , , , , .

@jdomenechca

  • @maitelluna Jaja! Jo també! 25 minutes ago
  • RT @delpozopablo: ¿Es el Aprendizaje Basado en Proyectos (ABP) la cosa más moderna del mundo? NO. Os propongo conocer la revista escolar "G… 12 hours ago
  • RT @MoraJosepMaria: @adominvi @cnea2018 Lamentablement aquest model "xoca" amb el model NIMBY "Not in my back yard" L'Ecociutadania demana… 23 hours ago
  • RT @adominvi: Lucie Sauvé ens planteja els fonaments educatius de l’ecociutadania. Una fonamentació pedagògica rigorosa de l’educació ambie… 23 hours ago
  • RT @mrjimene: Siempre me ilusiona que salgan artículos. Mucho pensado, hablado, compartido. Es un orgullo compartir monográfico con @Dign1 day ago
  • RT @CrecimUab: Ensenyament del model Sol-Terra: Una progressió d'aprenentatge q parteixi de l'observació dels fenòmens i q ajudi al canvi d… 1 day ago
%d bloggers like this: