jordi domènech ePortfolio

Educació i Ensenyament de les Ciències

Activitat de Controvèrsia sobre Determinisme genètic i discriminació

Activitat de Controvèrsia Sòcio-Científica en la que es treballen conceptes relatius al determinisme, el paper dels gens en la determinació de caràcters complexos i les components socials i ètiques vinculades a l’ús de la informació genètica (privacitat, discriminació, eugenèsia) i diversos referents històrics vinculats (nazisme).

En l’activitat l’alumnat ha de respondre a una pregunta “¿Haurien els aspirants a policia de sotmetre’s a tests genètics de predisposició a la violència?” i al llarg de diverses etapes consultar documents, elaborar un mapa d'”Òrbites CSC” del dilema, debatre i argumentar en forma d’un assaig escrit. L’activitat inclou una etapa d’anàlisi semiòtica de la pel·lícula GATTACA, que es pot dur a terme també de manera aïllada.

L’activitat s’ha inclós en l’Itinerari ProyectandoBioGeo per a Biologia i Geologia de 4rt d’ESO.

 

 

Anuncis

Informació

This entry was posted on Octubre 7, 2018 by and tagged , .

@jdomenechca

  • @maitelluna Jaja! Jo també! 49 minutes ago
  • RT @delpozopablo: ¿Es el Aprendizaje Basado en Proyectos (ABP) la cosa más moderna del mundo? NO. Os propongo conocer la revista escolar "G… 13 hours ago
  • RT @MoraJosepMaria: @adominvi @cnea2018 Lamentablement aquest model "xoca" amb el model NIMBY "Not in my back yard" L'Ecociutadania demana… 1 day ago
  • RT @adominvi: Lucie Sauvé ens planteja els fonaments educatius de l’ecociutadania. Una fonamentació pedagògica rigorosa de l’educació ambie… 1 day ago
  • RT @mrjimene: Siempre me ilusiona que salgan artículos. Mucho pensado, hablado, compartido. Es un orgullo compartir monográfico con @Dign1 day ago
  • RT @CrecimUab: Ensenyament del model Sol-Terra: Una progressió d'aprenentatge q parteixi de l'observació dels fenòmens i q ajudi al canvi d… 1 day ago
%d bloggers like this: