jordi domènech ePortfolio

Educació i Ensenyament de les Ciències

Llibre Aprenentatge Basat en Projectes, Treballs pràctics i Controvèrsies

Aprenentatge Basat en Projectes, Treballs pràctics i Controvèrsies. 28 experiències i reflexions per a ensenyar Ciències. Rosa Sensat: Barcelona (2019). Jordi Domènech Casal.

Índex

Introducció [Llegir la introducció en obert de l’edició en castellà]
1. De què parlem quan parlem de competència científica.
2. Ensenyar a investigar. Indagació i treballs pràctics.
3. Ensenyar a pensar. Habilitats de raonament científic.
4. Aprendre ciència usant la ciència. Aprenentatge Basat en Projectes.
5. El mètode d’estudi de cas dirigit. Aprenentatge Basat en Problemes.
6. Compendre, decidir i actuar. Scitizenship i controvèrsies sòcio-científiques.
llibres7. Ciència en un món incert. Naturalesa de la Ciència i Pseudociències.
Epíleg

El llibre ha rebut el premi Marta Mata de Pedagogia de l’Associació Rosa Sensat.

ES POT ADQUIRIR A:

Al llarg de 28 propostes aplicades aula i la seva revisió, en un to proper i arrelat a l’aula, es recorren enfocaments metodològics al voltant de la Indagació, les Habilitats de Raonament Científic, l’Aprenentatge Basat en Projectes i en Problemes, les Controvèrsies Sòcio-Científiques i les Pseudociències. Se’n descriuen el marcs teòrics, les seves possibilitats i limitacions i orientacions i suports per al disseny i aplicació d’activitats. Uns estranys animalons fantàstics, un enigma intrigant, un globus aerostàtic i un jaciment són alguns dels escenaris en els que s’ubica aquest viatge, incert i feréstec, en el que dubtes, contradiccions i experiències s’usen per a intentar ubicar des de la pràctica quina aportació fan diferents metodologies al desenvolupament de la Competència Científica.

Més info:

El llibre està també disponible en Castellà.

.

.

 

Informació

This entry was posted on Mai 9, 2019 by and tagged , , , , .

CERCA dins el lloc web

@jdomenechca

  • RT @rogetus: El que importa és això: el tipus de treball intel·lectual que proposem als alumnes. Moltes classes funcionen com a tàndems en… 18 hours ago
  • RT @RosaSensat: 🙌La formació proposa una mirada múltiple a l’ensenyament de les ciències des de diferents perspectives (indagació, ABP, con… 19 hours ago
  • RT @victorlopezsbd: Si sou docents de ciències o del àmbit #STEM ja podeu seguir l'activitat del grup DIATIC a través del nou compte de Twi… 1 day ago
  • RT @FECYT_Ciencia: Te invitamos a debatir sobre si es posible enseñar el pensamiento crítico, el próximo lunes 20 de septiembre, a las 19h… 2 days ago
  • RT @SalesiansSbd: Mistery Boxes. Treballem amb els alumnes de #4ESO la incertesa i discutim en base a conceptes de massa, pes, rugositat pe… 2 days ago
  • RT @rogetus: Francis Ponge mostrava el procés de producció dels seus poemes. Seria interessant mostrar el procés de producció d'una classe… 2 days ago
%d bloggers like this: