jordi domènech ePortfolio

Educació i Ensenyament de les Ciències

Els Estudis de Cas com a activitat investigativa a l’aula de Ciències

Sessió “Els Estudis de Cas com a activitat investigativa a l’aula de Ciències” celebrada el 8 de febrer de 2023 en el marc del curs “Investigar en el aula de Biología“, organitzat per el CEFIRE CTEM de la Generalitat de València.

En la sessió es presenten els Estudis de Cas Dirigit com a tipus particular d’Aprenentatge Basat en Projectes, i es descriu com dissenyar-los i aplicar-los, fent atenció a tres eixos clau: l’Escenari, La Demanda i la Seqüència, i la seva relació amb els Continguts a ensenyar, en particular des del punt de vista de la Competència científica i l’activitat investigadora a l’aula de ciències.

Vídeo de la presentació: –> Sol·licita Accés al vídeo

Accés a la presentació de suport:

Referències relacionades:

  • Els contexts quotidians i els Estudis de Cas com a espai didàctic per a l’ensenyament de les Ciències basat en Projectes. Revista Ciències (2017) 33, 8-14. Iván Marchán-Carvajal, Laia Palou, Pere Royo, Jordi Domènech-Casal. https://wp.me/p25seH-u9
  • Situacions d’Aprenentatge. Idees per al desplegament curricular de les Ciències. Revista Ciències(2022) 45. Jordi Domènech-Casal. https://wp.me/p25seH-ZE
  • Aprendizaje Basado en Proyectos y Competencia Científica. Experiencias y propuestas para el método de Estudios de Caso. Enseñanza de las Ciencias, Septiembre 2017 (número extraordinario) 5177-5183. Jordi Domènech-Casal. https://wp.me/p25seH-uE
  • Treball per projectes i competència científica: una proposta metodològica per al disseny de Projectes d’Indagació. Perspectiva Escolar 398, 40-44. Jordi Domènech-Casal. https://wp.me/p25seH-tZ
  • 16 propuestasProyectando BioGeo, un itinerario de trabajo por proyectos contextualizados basado en la indagación y la Naturaleza de la Ciencia. Alambique, Didáctica de las Ciencias Experimentales (2017), 89, 54-61. J.Domènech-Casal. https://wp.me/p25seH-ob
  • ABP-STEM y marcos prácticos para el aula. Los itinerarios Minerva y Sarasvati. Revista UNO, 98, 64-71. Jordi Domènech-Casal https://wp.me/p25seH-111
  • Aprendizaje Basado en Proyectos en el marco STEM. Componentes didácticas para la Competencia Científica. Ápice. Revista de Educación Científica (2018), 2(2), 29-42. Jordi Domènech Casal. https://wp.me/p25seH-BO
  • Cliff, W. H., Wright, A. W. (1996) Directed case study method for teaching human anatomy and physiology. Advances in Physiology Education, 15, l9-28.
  • Cliff, W. H., Nesbitt-Curtin, L. (2000). The directed case method. Journal of College Science Teaching, 30(1), 64-66.
  • Glew, R. H. (2003). The problem with problem-based medical school education: Promises not kept. Biochemistry and Molecular Biology Education, 31, 52-56.
  • Herreid, C. F. (1994). Case studies in science: A novel method for science education. Journal of College Science Teaching, 23 (4), 221-229.
  • Hudson, J. N., Buckley, P. (2004). An evaluation of case-based teaching: Evidence for continuing benefit and realization of aims. Advances in Physiological Education, 28, 15-22.
  • Wasserman, S. (1994). Introduction to Case Method Teaching. A guide to the Galaxy. Teachers College. Columbia University.

  • Aprenentatge Basat en Projectes, Treballs pràctics i Controvèrsies. 28 experiències i reflexions per a ensenyar Ciències. Rosa Sensat: Barcelona (2019). Jordi Domènech-Casal. https://wp.me/p25seH-10f
  • Domènech-Casal, J. (en preparació). Ensenyar Ciències mitjançant Estudis de Cas. Com dissenyar i aplicar Casos a l’aula. (en preparació, 2024)

.

.

.

Information

This entry was posted on gener 29, 2023 by and tagged , , , , , , , .